Doorgaan naar hoofdcontent

Chocolade monsters

Tijdens de wacht van Jeroen heeft die de radar weer even getest. Die staat eigenlijk altijd uit en met slecht weer gaat die aan. Toch goed om hem af en toe te laten draaien. Hij deed het nog als behoren. De reden dat Jeroen hem nu testen is, omdat er een visserman in de buurt was. Uiteindelijk viel het mee we passeerden hem met een afstand van 2,5nm.

Naast de vissersmannen was er nog een ander licht wat je aan de horizon kon zien. Het eiland Rodriquez gaf zoveel licht dat we het vanaf 50nm konden zien. We hebben verder geen land gezien, want het was s'nachts en de afstand zou veel te groot zijn geweest. Toch wel leuk dat we weer een beetje dichter bij de bewoonde wereld komen.

Dan nog het belangrijkste van vandaag. Er werd een overheerlijke brownie gebakken. Volgens ons was die perfect gelukt. De buitenkant was goed knapperig, maar niet verbrand en de binnen kant nog lekker een beetje zacht. We hebben al meer dan de halve brownie opgegeten. Gelukkig zijn we er niet misselijk van geworden. Morgen maar de ander helft kort jan maken.

Ook is er weer een mijlpaal afgetikt vandaag we zitten op 60% van de oversteek. Om naar een mooie laatste 40% van de tocht.

Gevaren afstand: 152nm
Gemiddelde snelheid: 6,3 knopen
Afstand te gaan: 1975nm

Jeroen & Daan

Reacties

  1. Gelukkig is de sfeer goed en hebben jullie nog geen behoefte om elkaar op te eten! Kan het dat de cijfers van de afstanden niet kloppen?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten