Doorgaan naar hoofdcontent

Op safari in Port Elizabeth

De eerste dag werden we gelijk uitgenodigd om s'avonds met Edward een typische braai te beleven. Samen met een gezin op een andere boot en een frans stel beleefden we een heerlijke ontspannen avond. Edward is al 25 jaar ranger. Hij boot ons allen aan om morgen op safari te gaan, omdat hij zelf ranger is kon hij dit voor een koopje aan ons aanbieden. We maakten een deal en ja hoor de volgende dag vertrokken we om 11:00 met ze allen naar Schotia. Dit is de naam van het private game reserve.

Jeroen en ik stapten bij het franse stel in. Het was ongeveer een uurtje rijden naar het begin van het park. Daar stapten we uit onze eigen auto's om vervolgens met ze allen in een vet gave safari jeep te stappen. Wat waren we enthousiast met ze allen en natuurlijk werden er veel grapjes gemaakt over wie het eerst op het menu stond van de leeuwen.

De eerste dag hebben we een middag safari gehad, een avondmaal (braai) en een avond safari. Eigenlijk hadden we bijna alle dieren de eerste dag al gezien. Olifanten, giraffen, zebra's, nijlpaarden, neushoorns en natuurlijk ook leeuwen. Het hoogte punt vandaag was in de avond safari. Het was pikke donker. We reden rustig door het park op zoek naar de leeuwen. Ja daar! ssssttttttt!!! Niet bewegen en geen geluid maken gaf Edward aan. Op ongeveer 4 meter van ons lagen 6 leeuwen. Iedereen verstijfde en zij braaf helemaal niks totdat! We een machtig geluid hoorde in de verte. Het was een olifant die op ons af kwam rennen. Shit wat nu? Edward reageerde snel en kalmeerde ons. Rustig maar! Olifanten haten leeuwen. Hij komt niet voor ons, maar voor de leeuwen. Edward had helemaal gelijk, want de olifant stormden richting de leeuwen. Die schrokken zich rot en maakten dat ze weg kwamen. Zo gaaf om te zien dat 1 olifant zo machtig is om een hele groep apex predators weg te jagen.

Hierna vertrokken we naar onze kampeer plek. Wauw wat is dit een gave plek zeg. Hier slapen alleen Jeroen en ik. Het was al laat, maar we besloten toch nog om een wijntje te drinken, want die hadden we cadeau gekregen. Helaas kwamen we er achter dat we geen kurkentrekker hadden. Jeroen kwam met het geniale idee om zijn gloednieuwe schoenen te gebruiken om de kurk eruit te slaan. 1x slaan 2x slaan 3x slaan. Heummm nee er gebeurt nog niks laten we is even met volle kracht slaan bedacht die zich. Daar ging die eene twee BAM! Hij slaat zo de hele fles kapot in ze schoen. We moesten allebei ontzettend hard lachen. Gelukkig was er nog een tweede fles en die kreeg Daan open doormiddel van een lepel. Zo hadden we toch nog een lekker wijntje bij het kamvuur als afsluiting van deze fantastische dag. Op naar nog een mooi avontuur morgen!

Jeroen & Daan

Reacties